Alla inlägg under oktober 2013

Av Alexandra - 26 oktober 2013 23:49

Tre-rätters med vänner!
Vi bjöd på följande:
Förrätt: gulaschsoppa med paprika & chilli, en klick créme freish och garnityr
Huvudrätt: black & white- inspirerad planka med hemmagjort wook, bearnesås och persiljepotatis
Efterrätt: 2 sorters mousse, choklad med bitar i + hallon men första gjortgubbar och rullekex

Tyvärr glömde vi fota dom 2 första rätterna så jag bjuder på en efterträttsbild! :)

Av Alexandra - 22 oktober 2013 15:25

Hej alla läsare!

Jag läste idag om en viktig punkt för oss tjejer, P-PILLER!

Jag läste att många hade dålig erfarenhet av detta helvetes-piller. Jag själv fick otrolga besvär av p-pillerna jag åt.

 Såhär var det för mig:


Jag började äta p-piller i 13 års ålder pga väldigt riklig blödning (ligger i släkten).

Jag var inte direkt sexuellt aktiv för jag visste att man kunde inte bara bli gravid utan också få sjukdomar som jag var mer rädd för.

Jag har många gånger ställt mig frågan till p-pillerna om man verkligen mår bra av dessa?
När jag var 16 år vägde jag 49 kg, på 2 månader rasade jag 10 kg. Vilket gjorde att jag fick diagnosen anorexi (trots att jag inte kräktes upp detta och var absolut inte rädd för att äta, men jag kunde inte. Jag mådde så otroligt illa) Jag gick hos dietist och min mamma var på min sida och visste om att jag mådde dåligt, men ville äta.

Vi ifrågasatte p-pillerna hos ungdomsmottagningen men NÄDÅ, detta hade inte med p-pillerna att göra utan jag var bara en tjej med dåligt självförtroende. Det var det dom hade att säga!


Min mamma som var på min sida kämpade för mig för att få reda på vad detta berodde på.
Jag grät hos dietisten för jag var så hungrig och ville så gärna äta men min magsäck var så liten att jag inte kunde äta, jag mådde illa.
När jag fyllde 18 år gick jag inte tillbaka till dietisten. Jag fortsatte som vanligt, mådde skit och läkarna var oroliga för mig, även min mamma. Jag började träna mer vilket ökade aptiten, jag gick då upp 0,5 kg. Vikt låg på 39,5 kg


Nu när jag är 22 år slutade jag äta mina p-piller då jag o min sambo vill ha barn. Jag har aldrig mått så bra som nu, jag är glad, har gått upp 3 kg i vikt på 3 månader, är superglad, har den sjukaste aptiten.!!! Ligger fortfarande på 45 kg men mår så otroligt bra..

Jag önskar ingen detta jag varit med om. Att skylla på dåligt självförtroende och anorexia när det var p-pillerna som orsakade detta!!!


Jag är hemskt nyfiken på hur ni mår av era p-piller, eller har du slutat och upptäckt hur bra du mår!???

Av Alexandra - 20 oktober 2013 20:17

Mys med 1/3 underbara marsvinsbebisar?

Av Alexandra - 17 oktober 2013 21:53

Här kommer min nya design på nygjorda naglar!! Vad tycks?

Av Alexandra - 14 oktober 2013 19:35

Håller på och förändra mig lite! Jag färgar håret chokladbrunt! Blir nog rätt bra! Färgar ögonbrynen med samtidigt, härligt med lite ompyssling!?

Av Alexandra - 14 oktober 2013 19:33

Operation blev inte eftersom träningen gett otroligt bra resultat! Skööönt

Av Alexandra - 14 oktober 2013 12:33

Sitter just nu och väntar på ortopedläkaren på centrum - för idrott & hälsa i Malmö för att kolla så att mina höfter har bättrats efter att ha tränat hos MFF:s sjukgymnast! Om detta ej har hjälpt så blir det operation!! Jag hoppas jag slipper att operera detta! Känns som att jag ska slippa iallafall!? fortsättning följer...

Av Alexandra - 9 oktober 2013 22:42

Fy, känns som jag sprungit maraton och sedan inte ätit på en hel dag!
Har bara suttit på jobb idag i min sköna kontorsstol, sedan körde jag hem och år en välsmakande middag som sambon fixade, 3 timmar senare är jag vrålhungrig och har ork som en 90-åring! Känns helt sjukt! Har aldrig känt sån här utmattning för att inte ha gjort något!?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gravid


Skapa flashcards