Alla inlägg under november 2013

Av Alexandra - 22 november 2013 15:18

Nu har jag kommit till den punkten där jag är otroligt varm och på bilden ser man vita små glansiga sträck där svetten pärlar sig i min hand! Man känner sig lite svampig faktiskt! Haha

UL

Av Alexandra - 21 november 2013 09:12

Efter många olika besked skulle vi få det slutgiltiga beskedet, finns det någon bebis eller inte?

Nervöst la jag mig på britsen och doktorn vrider skärmen och säger : - ser du hjärtat?
Och jag såg detta lilla hjärta slå, vilken lättnad!!
V. 8 är jag i och mår dåligt som tusan! Har legat hemma nu sedan i söndags (5 dagar) och bara mått dåligt! Men det är värt varje minut. Då vet jag att det växe där inne!???

Av Alexandra - 15 november 2013 19:25

Idag är det fredagsmys med brossans 2 barn! Den ena på 2,5 år ligger och sover med sambon och den andra på 3,7 år ligger i sin koja som vi byggde i soffan och kollar på jordgubbslisa!
Härlig fredag! Lugn och skön då mitt illamående börjar ta fart! ???

Av Alexandra - 12 november 2013 07:15

1 November: Gravid!

6 November: Missfall

8 November 11.25: Missfall

8 November 20.14: Missfall trots dubbelt stigare hormonnuvåer i blodet.

9 November 11.35: Missfall och evetuellt utomkvedshavandeskap, förbered dig på operation

9 November 12.04: Gravid i v. 5!


Tur den sista gynläkaren kunde MER, TUSEN TACK till dig för att du förklarade och ritade på ultraljudsbilden vad du såg! :)


Fuck you till sköterskan som konstaterar nåt utan att veta och var så säker!! Känslokalla idiot!

  

Av Alexandra - 10 november 2013 20:42

De konstaterade att det var inte missfall!!!!???

Av Alexandra - 8 november 2013 17:50

Missfall! Visst det är tråkigt men bättre det hände nu än att det hände sen! Det är också en lättnad över att veta hur det ligger till liksom!
Vi har vi vetat om detta i knappt en vecka och man har inte hunnit smälta det så nu tänker jag inte ens på att vi var gravida!
Förutom en liten liten besvikelse har jag nu galet ont i magen!!! Nu rensas jag!
Hoppas på bättre tur nästa gång! Alla som varit med om missfall - var starka! Det kommer en ny chans, någon gång lyckas man!???

Av Alexandra - 7 november 2013 10:11

Jag skulle skriva att jag drog till med att jag haft ont i magen men det har jag inte haft!

Av Alexandra - 7 november 2013 10:10

Jag är äntligen gravid i vecka 8!!!!
Vi är överlyckliga men igår inträffade det mest skrämmande, jag fick en blödning! Det liksom kom och sen var det inte mer och jag har inte blött mer sedan igår förmiddag! Jag fick panik och körde till kvinnokliniken och jag tror ju till med att jag hade haft ont i magen för att dom skulle kolla det, annars gör dom inte det! Jag ringde till 4 andra ställen och de bad mig vänta i några veckor och sedan göra ett nytt gravtest! En blödning kan bero på jättemånga olika saker så hur kan dom vara så säkra?

Väl på plats fick jag kissa i en mugg, ta stick i fingret och göra ett VUL och jag vill tro att jag såg den lilla svarta påsen med en vit fläck i lika stort som ett hallon!
Gynläkaren sa att han inte kunde se för det fanns lite blod på livmodern så jag ska tillbaka i morgon och göra nytt blodprov för att kolla hCG nivåerna! Jag är ganska förvirrad och på kvinnokliniken i Malmö var superotrevliga!

Man kommer in och är jättenervös och sköterskan säger: ja men du har haft ett missfall och det är vanligt så det är inget och vara nervös för! 2 av 3 graviditeter slutar i missfall! Klart man är nervös för man har ju redan band till denna halvutvecklade filur i magen, den är vår liksom!
Sköterskan följde med in på toa för att kolla om jag blödde, så fort jag drog ner trosorna så sa hon: ja det är typiskt missfall. Men saken är den att det var en liten restblodfläck och jag hade först kört bil dit i 30 minuter, sen väntat en timme! Klart inte allt blod rinner ut och sen är man ren utan det måste ju komma ut lite rester ( ursäkta detaljerna)!

Väl inne hos gynläkaren sa han först av allt: detta var inte planerat va?
Jag utbrast: jo det var planerat! Bara för att man är 22 år betyder inte det att det är oönskad graviditet!! Jag blev så arg!!! Speciellt när man är så överkänslig just i detta tillfälle fylld av rädsla, skräck, oro!

Imorgon ska jag till en privat gynläkare och sedan ska jag tillbaka till kvinnokliniken för att ta nya blodprov!!! Är så grymt nervös!
Har någon haft såhär??

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gravid


Ovido - Quiz & Flashcards