Direktlänk till inlägg 7 november 2013

Nervösa besked

Av Alexandra - 7 november 2013 10:10

Jag är äntligen gravid i vecka 8!!!!
Vi är överlyckliga men igår inträffade det mest skrämmande, jag fick en blödning! Det liksom kom och sen var det inte mer och jag har inte blött mer sedan igår förmiddag! Jag fick panik och körde till kvinnokliniken och jag tror ju till med att jag hade haft ont i magen för att dom skulle kolla det, annars gör dom inte det! Jag ringde till 4 andra ställen och de bad mig vänta i några veckor och sedan göra ett nytt gravtest! En blödning kan bero på jättemånga olika saker så hur kan dom vara så säkra?

Väl på plats fick jag kissa i en mugg, ta stick i fingret och göra ett VUL och jag vill tro att jag såg den lilla svarta påsen med en vit fläck i lika stort som ett hallon!
Gynläkaren sa att han inte kunde se för det fanns lite blod på livmodern så jag ska tillbaka i morgon och göra nytt blodprov för att kolla hCG nivåerna! Jag är ganska förvirrad och på kvinnokliniken i Malmö var superotrevliga!

Man kommer in och är jättenervös och sköterskan säger: ja men du har haft ett missfall och det är vanligt så det är inget och vara nervös för! 2 av 3 graviditeter slutar i missfall! Klart man är nervös för man har ju redan band till denna halvutvecklade filur i magen, den är vår liksom!
Sköterskan följde med in på toa för att kolla om jag blödde, så fort jag drog ner trosorna så sa hon: ja det är typiskt missfall. Men saken är den att det var en liten restblodfläck och jag hade först kört bil dit i 30 minuter, sen väntat en timme! Klart inte allt blod rinner ut och sen är man ren utan det måste ju komma ut lite rester ( ursäkta detaljerna)!

Väl inne hos gynläkaren sa han först av allt: detta var inte planerat va?
Jag utbrast: jo det var planerat! Bara för att man är 22 år betyder inte det att det är oönskad graviditet!! Jag blev så arg!!! Speciellt när man är så överkänslig just i detta tillfälle fylld av rädsla, skräck, oro!

Imorgon ska jag till en privat gynläkare och sedan ska jag tillbaka till kvinnokliniken för att ta nya blodprov!!! Är så grymt nervös!
Har någon haft såhär??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 10 april 2014 08:57

Igår kopplade min kära pappa in våra nya tvättmaskin o tumlare och jag Älskar att tvätta i den och tumlaren är bara så rolig!! Jag satt på en stol framför och kollade! Den doserar själv, väger tvätten, känner av vilket tyg det är och hur många grade...

Av Alexandra - 2 april 2014 21:28


En vårinSpirerad design med rosa och lila glitter

Av Alexandra - 20 mars 2014 13:07


Denna gången kör jag på en vit design med vårblommor, lite glitter och kristaller! För att skoja till det har jag gjort samma design på ringfingrarna fast rosa!!! ...

Av Alexandra - 14 februari 2014 09:49

Hej Alla!   Inatt hade jag den jobbigaste förlossningen EVER!! Jag drömde inatt att jag var på förlossningen och jag hade så otroligt ont, men de onda satt liksom på fel ställe så jag frågade barnmorskan, är det såhär det ska kännas med värkar?...

Av Alexandra - 12 februari 2014 11:24

EXAKT så här hände mig.Första dag på sista mensen var 16 september.Befrukningen skedde mellan 4-7 oktober.Det började sedan spänna och dra i magen, mensvärk på mensvärk på mensvärk.1 november fick jag bekräftat positivt gos barnmorskan. (jag blev oro...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gravid


Ovido - Quiz & Flashcards